Semafor
je prvý špecializovaný počítačový softvér pre ambulancie dentálnej hygieny na Slovensku.
Užívateľovi umožňuje vytvorenie kompletnej databázy o pacientoch, ktorá je nevyhnutná pre vykonávanie dentálnej hygieny na profesionálnej úrovni. Táto databáza vyšetrení a postupov ošetrení, je nielen prehľadnejšia v digitálnej podobe, ale rieši aj problém s archiváciou tlačených dokumentov. V základnej verzii databáza obsahuje päť častí zdravotnej karty pacienta:
- Anamnézu
- Informovaný súhlas
- IBI / IDK
- Paro Status
- Gingival / Bone level
Vypĺňanie jednotlivých častí karty digitálnej podobe šetrí vás čas až dvojnásobne a umožňuje sledovanie a porovnávanie priebehu liečby vďaka možnosti listovania medzi jednotlivými dátumovo zoradenými údajmi o návšteve priamo v počítači. Každú časť karty je možné vytlačiť a poskytnúť tak inému ošetrujúcemu, alebo si do nej jednoducho dopisovať potrebné údaje ručne.
Okrem iného bol tento program navrhnutý tak, aby spravil prácu dentálneho hygienika jednoduchšou a pritom efektívnejšou.
Ďalšou veľkou výhodou programu SEMAFOR je možnosť rozdelenia pacientov do troch základných farebných kategórií (podľa aktuálneho stavu ústnej hygieny) a troch skupín podľa náročností ošetrenia. Toto rozdelenie napomáha pracovníkovi dentálnej hygieny hlavne k:
- lepšiemu plánovaniu, ako aj rozdeleniu pracovnej záťaže ošetrení počas dňa - čím sa nepriamo zvyšuje efektivita jeho výkonov.
- efektívnejšiemu stanoveniu ceny ošetrenia - čo napomáha k zvýšenie ziskov pracoviska dentálnej hygieny.
- efektívnejšiemu stanoveniu periodicity ošetrenia pacienta.
Myšlienka zaraďovania pacientov do skupín má taktiež veľký motivačný zmysel aj pre samotného pacienta. Jeho snahou bude postúpiť z červenej zóny, cez oranžovú do zelenej zóny, čím si zníži náklady na ošetrenie ako aj periodicitu návštev v ambulancii. Pacient v zelenej zóne a I. skupine náročnosti ošetrenia navštevuje ambulanciu menej krát a tým šetrí svoj čas ako aj finančné prostriedky.
Databáza SEMAFOR okrem spomenutého obsahuje:
- Históriu úrovne dentálnej hygieny a stupňa zápalu od prvej návštevy až po poslednú evidovanú, atď.
- Výpočet IBI indexu v časti info chrup.
- Plánovací kalendár pre každého pracovníka hygieny.
- Upozornenie pri plánovaní ošetrenia, že pacient neprišiel na predošlý dohodnutý termín.
- Odosielanie informačných e-mailov pacientom.
- Automatické určenie termínu ďalšej návštevy pacienta na základe aktuálneho dentálno-hygienického stavu pacienta.
- Tlač účtov za ošetrenie.
- Štatistiku hygienických výkonov za mesiac.
- Štatistiku hygienických výkonov za pracovníka.
- Možnosť založenia užívateľského účtu v programe pre každého zamestnanca.
- Evidenciu zaškolení pacienta na jednotlivé hygienické pomôcky.
- Možnosť sieťového zdieľania s inými počítačmi v rámci pracoviska.